ستاد خادمان شهدای گمنام شهرستان بوئین زهرا

ستاد خادمان شهدای گمنام شهرستان بوئین زهرا

*بسم رب الشهداء و الصدیقین*
با عنایت و لطف خداوند توفیق پیدا کردیم وبلاگی به نام شهدا و برای خدمت به شهدا راه اندازی کنیم،امیدواریم در این راه سربلند باشیم و بتوانیم رضایت خداوند را بدست بیاوریم.
و من الله توفیق


پنل اس ام اس
پنل اس ام اس رایگان
امور اقتصادی | تدبیر اقتصاد
سرگرمی | پزشکی
آفاق | بیست تولز
کد صلوات شمار برای وبلاگ

پنل اس ام اس
پنل اس ام اس رایگان
ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی
دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ

جوانی که در اوج جوانی نابغه میدان جنگ شد

جمعه, ۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۵ ب.ظ


همیشه توجه داشته باشیم و بدانیم که این کارها همه از لطف خداست و هیچ چیز را ما نیستیم که انجام میدهیم ،خدای نکرده شبهه ای به وجود نیاید که ما داریم کاری انجام  می دهیم، همه اینها از لطف خداوند است اگر توجه خدا از روی ما برداشته شود همه کارها غلط از آب در خواهد آمد.



9 بهمن سالروز شهادت سردار رشید اسلام "غلام حسین افشردی"معروف به حسن باقری که بیشتر دوستان و آشنایان ایشان با این نام میشناختند،مروری بر زنده گی نامه وی می کنیم.


روز سوم شعبان (1334/12/25) مصادف با میلاد فرخنده  امام حسین (ع)در تهران چشم به جهان گشود از این رو او را غلامحسین می نامند،قبل از انقلاب وی یک چهره مذهبی فعال در سطح دانشگاه مورد توجه قرار می گیرد،فعالیتهای او سرانجام منجر درگیری با گارد رژیم و اخراج وی از دانشگاه می شود،غلامحسین اسفند ماه 1356 برای خدمت سربازی اعزام میشود،به فرمان امام خمینی مبنی بر ترک سربازها از پادگان ها ،سربازی را ترک می کند و همراه مردم به مبارزه علیه رژیم شاه ادامه می دهد،پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نهادی های مختلف فعالیت می کند یک بار نیز به عنوان خبرنگار به لبنان و اردن می رود و گزارش تحلیلی جامعی از وضع نابسامان مسلمانان آن کشور تهیه می کند.




او در اوایل سال1359به عضویت سپاه در می آید و در واحد اطلاعات مشغول خدمت می شود در این واحد بود که نام مستعار(حسن باقری)برایش انتخاب میشودحسن باقری اول مهر ماه 1359 ، همراه تعدادی از پاسداران راهی جبهه های جنوب می شود در بدو ورود به اهواز ، اقدام به راه اندازی ( واحد اطلاعات و عملیات رزمی ) برای دستیابی به اطلاعات دقیق از موقعیت دشمن می کند.




هوش و استعداد شگرف او به گونه ای بود که اغلب مواقع تحرکات احتمالی دشمن را پیش بینی می کرد، اقدامهای پیگیر و اساسی او در زمینهء اطلاعات ، به راه اندازی واحد اطلاعات ـ عملیات در ستاد عملیات جنوب منتهی می شود پس از شکل گیری سازمان رزمی سپاه ، با توجه با توان و تجربه های که شهید باقری داشت ، به عنوان ( جانشین فرماندهی یگان زمینی سپاه پاسداران ) برگزیده می شود و بنیان یک یگان رزمی استوار و شکست ناپذیر را بنا می نهد.



شهید باقری ، فردی با تقوا ، هوشمند ، مبتکر و در عین حال متواضع و فروتن بود ، در شرایط سخت صبر و بردباری را از دست نمی داد . شجاعت و شهامت وی زبانزد بود در جبهه بنام ( سقای بسیجیان ) معروف بود . آنان را خیلی دوست داشت در ورای شخصیت نظامی ، روحی لطیف داشت که سرشار از مهر و عطوفت و از خود گذشتگی بود.برخی تعجب می کردند که با این رقت قلب چگونه می جنگد ، اینها همه نشانگر روح بزرگ او بود که همه صفات نیک را یکجا داشت.شهید باقری میقاتش را در جبهه ها یافته بود ،او همواره در پی معشوق و معبودش بود و سرانجام به وصل جانان رسید واز آلام دنیا و مافیها رهید از این روی ماندن در جبهه را به رفتن سفر حج در سال 1361 ترجیح داد روز 9 بهمن 1361 روز میعاد شهید باقری بود و شناسایی ضیافتی برای یک ملاقات جاودانه . پنج روز دور ماندن از جبهه ها  حتی اگر برای زیارت کعبه باشد شاید برای شهید باقری زیاد بود.و سرانجام با ذکر یا صاحب الزمان در فکه آسمانی شد.



قسمتی از وصیت نامه وی اشاره ای می کنیم :در این موقعیت زمانی و مکانی، جنگ ما جنگ اسلام و کفر است و هر لحظه مسامحه و غفلت، خیانت به پیامبر اکر (صلی الله علیه و آله) و امام زمان (عج) و پشت پا زدن به به خون شهداست و ملت ما باید خود را آماده هر گونه فداکاری بکند.

در مورد درآمدها، چیزی به آن صورت ندارم و همین بضاعت مزجاه را هم خمسش را داده‌ام و بقیه را هم در راه کمک رساندن به جنگجویان و سربازان اسلام با سپاه کفر خرج کنند.در صورت امکان با لباس سپاه مرا دفن کنید

درود بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان (عج)



....................................................................

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۹
خادم الشهداء

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مقتدر مظلوم :: نوای وبلاگ

دریافت کد